Home SEO Search Engine Optimization

Search Engine Optimization

Search Engine Optimization

Ovaj tekst je namenjen kupcu. Polazim od pretpostavke da će ga čitati neko kome web dizajn nije struka nego poslovna potreba. Nije u pitanju stručna rasprava pa primedbe u vezi eventualnih nepreciznosti u stavovima nemaju mnogo smisla. Neću pisati veći broj članaka, sve što imam da vam kažem je ovde, u ovom jednom.

Diplomirao sam Automatsko upravljanje (Teorija sistema) na Mašinskom fakultetu i apsolvirao Teoriju sistema na poslediplomskim studijama Elektrotehničkog fakulteta. Radio sam kratko u privredi, potom Institutu Kirilo Savić i Institutu bezbednosti. Od 1994. godine imam privatnu firmu koja posluje u IT sektoru. Internetom se bavim od 1996. godine, praktično od njegovih početka u Srbiji. Kvalifikovan sam da napišem par rečenica na temu Search Engine Optimization (SEO), ili na srpskom jeziku rečeno, kako napraviti sajt čije stranice će biti dobro pozicionirane na Guglu. Napisao sam par rečenica o nameri i još par rečenica o kvalifikacijama, pa možemo da pređemo na stvar.

Koga Google nije indeksirao “džaba je krečio”

Search Engine Optimization

Situacija sa slike je nažalost pravilo. Saopštite nekome web adresu a on, umesto da je upiše u komandnu liniju brouzera (zaokruženo plavo), upiše je u Google prostor za pretragu (zaokruženo narandžasto). Šta to govori o nama nije nam ovde predmet interesovanja, ali jedan zaključak se nameće. Google je mera svega kada je u pitanju domaći korisnik Interneta. Upisati web adresu u prostor za Google pretragu to pokazuje. Još jedan primer. Pretraživač srpskih medicinskih resursa Medicina.Rs sa svojih 2500 stranica je solidno pozicioniran na Guglu. Jedan deo baze podataka čini 900 medicinskih dijagnoza. Praksa korisnika interneta je sledeća. Upiše dijagnozu koja ga zanima u Google Search polje i dobije rezultat pretrage. U slučaju da je upisao Kompresivna neuripatija, pojavljuje se sajt medicina.rs. Pravilo je da korisnik poseti medicina.rs, pročita dijagnozu Kompresivna neuropatija i vraća se na Google da nastavi pretragu potpuno zanemarujući činjenicu da medicina.rs ima svoj pretraživač i da bi narednu dijagnozu verovatno našao kod nas. Ne, korisnika u 99% slučajeva to ne zanima, iako je čest slučaj da opet dobije dijagnozu na Google koja ga ponovo dovodi na medicina.rs. Evropljani Google koriste 91,42% u odnosu na druge pretraživače, u Srbiji je procenat još veći, 97,16%.

Naredna slika je jako važna za pravilno razumevanje teme. Upišete u Google prostor za pretragu na primer dijagnozu Kompresivna neuropatija i obavite ptetragu. Dobićete rezultat kao što je prikazano na narednoj slici. Šta to znači? Neko ko ima tu dijagnozu i želi da se leči kod privatnog lekara, upiše naziv dijagnoze u Google Search i dobije: (1) Belmedic, (2) Zdravlje sarajevskog Abaza i (3) Dijagnozu sa domaćeg pretraživača Medicina.Rs.

Search Engine Optimization

Jasno je da Belmedic ima prednost (Planeta je Belmedikov sajt). Ako potencijalni pacijent na Web sajtu Bolnice Bel Medic naiđe na brz i informativan sajt solidno dizajniran koji izlazi u susret njegovim željama, eto njima pacijenta.

Još jednom da budemo sigurni da smo se razumeli. Ukucamo Kompresija ulnarisa i dobijemo rezultat sa naredno slike.

Search Engine Optimization

Jasno je da su ovde dr-rakic.rs, neurohirurgija.in.rs i drvujovic.com sajtovi sa većom šansom od drugih da budu posećeni. I ostali sajtovi sa stranice mogu biti viđeni, ali oni sajtovi kojih nema na Google sigurno neće biti viđeni. Vrhunske fleš animacije, albumi i galerije slika, vrteće se samo na lično zadovoljstvo vlasnika sajta i, eventualno, članova uže porodice koje uspe da nagovori da pogledaju “kako se lepo vrti”. Ko nije na Guglu, nije na Internetu.

Kako do zadovoljavajuće Google pozicije?

Molim Vas da primetite da ovde ne govorimo o marketingu i reklami kao njegovom sastavnom delu. Naravno da pored Interneta, postoje brojne mogućnosti da dođemo do kupca/pacijenta. U medicini je to, možda i više nego u drugim oblastima, preporuka od usta do usta. Tu je dalje standardno reklamiranje na televiziji, radiju, bilbordu, štampanim medijima… Sigurno je da će pojavljivanje web adrese vaše internet prezentacije na nekom mediju dovesti do povećanja broja poseta, ali ovde je tema Search Engine Optimization, znači Google i kako do zadovoljavajuće Google pozicije?

Search Engine Optimization

Kao što su se kroz PlugIns razvijale mnoge oblasti WordPressa (bezbednost, forme, galerije slika) razvijala se i Search Engine Optimization. Metodologija identična razvoju samog WordPressa, opisana na stranici Web Dizajn, pa će i zaključci biti isti. I ne samo zaključci nego naša preporuka na narednoj slici.

Search Engine Optimization

*Bilo je beskrajno zanimljivo tokom analize aktuelnog stanja kod nas, uočiti da sve firme koje prodaju SEO usluge i to za dobrih 200 do 500 eura mesečno, u stvari prodaju besplatnu Yoast verziju. Samo jedna od njih je učinila napor i platila 79 USD + taksa za Yoast Pro.